Σαφάρι στην Τανζανία: Ανακαλύπτοντας το Σερενγκέτι

Η αγαπημένη μας φίλη Μαγδαληνή μοιράζεται μαζί μας την εμπειρία της σε ένα σαφάρι στην Τανζανία και μας ταξιδεύει στον κρατήρα Ngorongoro και το εθνικό πάρκο Serengeti!

Παρ’ όλο που δεν έχουμε επισκεφθεί την Αφρική, έχουμε δείξει ξεκάθαρα το ενδιαφέρον μας γι' αυτήν την ήπειρο (θυμάστε την ανακάλυψή μας στη Νότιο Αφρική;). Η Τανζανία είναι ένας υποτιμημένος προορισμός για αρκετούς ταξιδιώτες, αλλά σίγουρα ξεχωρίζει από τα καθιερωμένα με το εθνικό πάρκο Serengeti και τον κρατήρα Ngorongoro.

Το Serengeti συμβολίζει τον παράδεισο για πολλούς από εμάς. Φιλοξενεί το μεγαλύτερο θέαμα άγριας ζωής στη γη - τη μεγάλη μετανάστευση του γκνου και της ζέβρας. Η Μαγδαληνή ήταν αρκετά τυχερή να δει τα ζώα να μεταναστεύουν και θέλαμε να μάθουμε περισσότερα γι 'αυτό.

Entering Serengeti National Park in Tanzania
Μπαίνοντας στο Εθνικό πάρκο Serengeti στην Τανζανία
The view to Ngorongoro Crater
Η θέα στον κρατήρα Ngorongoro Crater

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της, επισκέφθηκε επίσης τον κρατήρα Ngorongoro, έναν από τους ομορφότερους φυσικούς χώρους σαφάρι στον κόσμο. Το μέρος είναι ιδανικό για να γνωρίσει κανείς μέλη από τη φυλή των Maasai. Η Μαγδαληνή τους γνώρισε από κοντά!

Η συνέντευξη

Magdalene heading to the beach before the safari
Η Μαγδαληνή στην παραλία πριν το σαφάρι

Λίγο πριν ξεκινήσετε για το σαφάρι στην Τανζανία

Πότε και πώς κατέληξες στην ιδέα να επισκεφθείς τον κρατήρα Ngorongoro και το Serengeti στην Τανζανία;

Επισκέπτομαι την Τανζανία τα τελευταία 10 χρόνια, αλλά η ιδέα να επισκεφτώ το Ngorongoro και το Serengeti ήταν ένα όνειρο που έγινε αληθινό στα πλαίσια των 50ων γενεθλίων της μητέρας μου τον Ιανουάριο του 2017. Ο προορισμός βρισκόταν στη λίστα μας για αρκετό καιρό και έτυχε εκείνη η περίοδος να βολεύει όλη την οικογένεια. Ο φίλος της μητέρας μου που είναι ιδιοκτήτης των Patrik Tarimo & Parota Tours διοργάνωσε το ταξίδι και προετοίμασε για εμάς το καλύτερο πλάνο 5 ημερών.

Migration of the wildebeests in Tanzania
Μετανάστευση των γκνου στην Τανζανία
Observing the African flora and fauna
Παρατηρώντας την Αφρικανική χλωρίδα και πανίδα

Πόσο καλά πρέπει να προετοιμαστεί κάποιος πριν από την έναρξη ενός τέτοιου ταξιδιού;

Τα πρώτα δύο πράγματα που θα πρέπει να εξετάσει είναι η βίζα και οι κανονισμοί υγείας και ασφάλειας ή οι εμβολιασμοί που απαιτούνται πριν ταξιδέψει. Μόλις τακτοποιηθούν αυτά, η πρώτη μου συμβουλή είναι να ταξιδέψει με λίγα πράγματα καθώς θα είναι συνέχεια εν κινήσει, κι έτσι θα μπορεί να είναι ευέλικτος. Τα ρούχα που συνιστώ είναι ανοιχτόχρωμες λεπτές και μακρυμάνικες μπλούζες και παντελόνια, τα οποία προλαμβάνουν το κάψιμο από τον ήλιο και τα τσιμπήματα. Κλειστά παπούτσια για ασφάλεια και σταθερότητα, καπέλο, γυαλιά ηλίου, αντηλιακό, κάμερα, μπουφάν για τα βράδια και τα κρύα πρωινά, καλή παρέα κι έφυγες!

Θα μπορούσες να μας περιγράψεις, εν συντομία, την πορεία αυτού του ταξιδιού;

Πετάξαμε από το Dar Es Salaam στο διεθνές αεροδρόμιο Kilimanjaro. Σε αυτό το σημείο, ο οδηγός μας, ο Oswald, μας πήρε και μας οδήγησε στην Arusha για να συναντήσουμε τον άλλο οδηγό και ξεναγό μας, τον Garry (που είναι μια ζωντανή εγκυκλοπαίδεια!). Από εκεί, οδηγήσαμε μέχρι την πρώτη μας στάση, στο Karatu, όπου μείναμε στο καταπληκτικό καταφύγιο που ονομάζεται Acacia Farm Lodge. Περάσαμε τη νύχτα εκεί και νωρίς το πρωί, μετά το πρωινό, ξεκινήσαμε το ταξίδι μας προς το πάρκο Ngorongoro. Η επόμενη στάση μας ήταν το Σερενγκέτι, όπου περάσαμε δύο νύχτες στο Lemala Tented Camp. Τέλος, επιστρέψαμε στο Ngorongoro, αλλά αυτή τη φορά περάσαμε μέσα από τον κρατήρα και μείναμε το τελευταίο μας βράδυ στο Karatu.

Gathering around fire at sunset
Μαζεμένοι γύρω από τη φωτιά στο ηλιοβασίλεμα
Giraffes and elephants at their natural habitat
Ελέφαντες και καμηλοπαρδάλεις στο φυσικό τους περιβάλλον

Πολυτελή καταλύματα και επικοινωνία με τη μητέρα-γη

Το κατάλυμα ήταν κάτι παρόμοιο με κάμπινγκ;

Ναι, αλλά με τον πιο πολυτελή τρόπο που μπορείς να σκεφτείς! Και στο Karatu Acacia Farm Lodge αλλά και στο Lemala Tented Camp, η φιλοξενία ήταν εξαιρετική. Το προσωπικό ήταν ζεστό, φιλικό και εξυπηρετικό. Εκπληκτικά νόστιμο φαγητό, βιολογικά φρούτα και τοπικός καφές σερβίρονταν καθημερινά. Στο Acacia Farm Lodge κάναμε και μια περιήγηση για να δούμε τον τοπικό τους κήπο με φρούτα, λαχανικά και καφέ!

Το Lemala Tented Camp είχε τεράστιες σκηνές με μπάνιο και δύο διπλά κρεβάτια. Το δείπνο και το πρωινό ήταν γεύματα τριών πιάτων, όλα συμπεριλαμβανόμενα στην τιμή του ταξιδιού. Σερβίρονταν σε κοινόχρηστο χώρο με τους υπόλοιπους επισκέπτες, όχι περισσότερους από 20 άτομα. Τα γεύματα ήταν μια σημαντική στιγμή για να αλληλεπιδράσουμε και να μοιραστούμε τις εμπειρίες μας με τους επισκέπτες απ’ όλον τον κόσμο. Η φιλοξενία ήταν εξαιρετική και καλύτερη από ξενοδοχείο 5 αστέρων. Το προσωπικό προσέφερε ασφάλεια, πληροφορίες και είχε πολύ καλή αίσθηση του χιούμορ! Το βράδυ ανάβαμε φωτιά όπου καθόμασταν όλοι γύρω πριν από το δείπνο για να θαυμάσουμε το ηλιοβασίλεμα. Το ηλιοβασίλεμα και η ανατολή ήταν εκπληκτικά και στα δύο μέρη που μείναμε.

Στο κάμπινγκ, το περπάτημα είναι ασφαλές, ωστόσο υπάρχουν αρκετοί κανόνες που πρέπει να θυμάσαι, καθώς δεν υπάρχει περίφραξη γύρω κι έτσι είσαι μέρος του ζωικού βασιλείου. Ήταν συναρπαστικό, δίνοντάς σου μια αίσθηση κάθαρσης και ένα συναίσθημα ταπεινότητας μπροστά στο μεγαλείο της φύσης. Ένιωσα πραγματικά συνδεδεμένη με τη μητέρα-γη.

A roaring lioness
Μια λέαινα που βρυχάται
All kinds of animals living harmoniously in Serengeti
Πολλά είδη ζώων συμβιώνουν αρμονικά στο Serengeti

Φτάνοντας στο Ngorongoro και συναντώντας τους Maasai

Τι διαφοροποιεί το Ngorongoro από άλλες τοποθεσίες της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco;

Η οδήγηση μέσω του κρατήρα στο τέλος του ταξιδιού μας ήταν σαν να οδηγείς στον παράδεισο! Απόλυτα εκπληκτική. Διαφορετικά είδη ζώων ήταν συγκεντρωμένα στοn κρατήρα και ζούσαν μαζί σε ένα φυσικό πράσινο και μπλε περιβάλλον. Είναι τόσο μαγικό το να οδηγείς προς τον κρατήρα, ενώ οι καμηλοπαρδάλεις στέκονται στην πλευρά του λόφου σα στρατιώτες. Ενώ κατεβαίνεις, υπάρχει μια αίσθηση αρμονίας μεταξύ των χρωμάτων της φύσης, των ζώων, των λουλουδιών και του νερού της λίμνης ... Η θερμότητα δημιουργεί φαινόμενα καθρέφτη στο έδαφος. Είναι εκπληκτικό το πώς η μεγαλύτερη ανενεργή και άθικτη ηφαιστειακή καλντέρα στον κόσμο δημιούργησε ένα τέλειο σπίτι για όλα αυτά τα είδη.

Incredible views over the African savanna
Απίστευτη θέα πάνω από την Αφρικανική σαβάννα

Πώς θα περιέγραφες τους Maasai μετά από την προσωπική σου συνάντηση;

Είναι πολύ φιλικοί και χαμογελαστοί κι έχουν μάθει να ζουν σε μικρά χωριά κυρίως με αγαθά που τους παρέχει η μητέρα γη. Μιλήσαμε για τον τρόπο που ζουν. Προερχόμενοι από έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο, είναι στην αρχή ένα σοκ το να βλέπεις και να καταλαβαίνεις τις καθημερινές δυσκολίες και τον τρόπο ζωής τους, αλλά είναι πραγματικά ταπεινοί και ανοιχτοί. Δουλεύουν σκληρά για να χτίσουν τα σπίτια τους και να φέρουν φαγητό και οι περισσότεροι είναι βοσκοί. Δεν είχα ξαναδεί τόσες πολλές αγελάδες και κατσίκες μαζεμένες και μερικές φορές παιδιά 3, 4 ή 7 ετών φρόντιζαν τα κοπάδια για μια ολόκληρη μέρα!

The Maasai tribe
Η φυλή των Μασάι
Close-up of a Maasai member
Κοντινό από μέλος της φυλής των Μασάι

Βιώνοντας ένα πραγματικό σαφάρι

Εντόπισες όλα τα ζώα του Big 5;

Ήμουν πολύ τυχερή, ναι! Οι ελέφαντες ήταν οι αγαπημένοι μου. Είδαμε τόσα πολλούς να μεταναστεύουν. Οι ρινόκεροι ήταν δύσκολο να εντοπιστούν και ήταν πολύ λυπηρό το ότι υπάρχουν μόνο 22 ρινόκεροι σε ολόκληρο το Σερενγκέτι, καθώς οι λαθροθήρες έχουν σκοτώσει τους περισσότερους και το είδος τους είναι σχεδόν εξαφανισμένο. Την τελευταία μέρα είδαμε λιοντάρια να τρώνε τη λεία τους. Τα αρσενικά έφαγαν πρώτα, μετά τα θηλυκά και στη συνέχεια, εμφανίστηκε ξαφνικά μια λέαινα με 8 μικρά για να αποτελειώσουν το τσιμπούσι!

A lion family having a feast
Μια οικογένεια λιονταριών λίγο πριν το δείπνο τους

Υπήρξε κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια του σαφάρι που φοβήθηκες πραγματικά ή ένιωσες ευάλωτη;

Δε φοβόμουν, εκτός από το περπάτημα μέχρι τη σκηνή μέσα στη νύχτα. Παρ’ όλο που ήμασταν συνοδευόμενοι από τον ξεναγό, ένιωθα κάποιες φορές ευάλωτη καθώς ήμουν στη μέση της άγριας φύσης. Αλλά, όπως ήδη ανέφερα, υπάρχουν μέτρα ασφαλείας. Ενώ κοιμάσαι βέβαια μπορεί να ακούσεις θορύβους, για παράδειγμα, ύαινες! Είναι διαφορετικό από αυτό που συνηθίζεις να ακούς μέσα στη νύχτα, αλλά και πάλι, τόσο συναρπαστικό!

The Maasai handcrafts and the African herbivores
Χειροποίητα προϊόντα των Μασάι και Αφρικανικά χορτοφάγα ζώα

Οι καλύτερες στιγμές

Ποιό ήταν το αγαπημένο σου κομμάτι αυτής της περιπέτειας;

Δύσκολη ερώτηση! Λάτρεψα όλο το ταξίδι, αλλά νομίζω ένιωσα πολύ ιδιαίτερα όταν βρισκόμουν σε απόσταση 1 μέτρου μακριά από ένα κοπάδι ελεφάντων. Θαύμασα την ιεραρχία τους. Επίσης, όταν οδηγήσαμε μέσα από τον κρατήρα Ngorongoro ήταν απλά μαγικά.

Τι έφερες μαζί σου από το ταξίδι σου στην Τανζανία;

Αναμνήσεις και φωτογραφίες ως επί το πλείστον καθώς ταξίδευαμε με λίγα πράγματα! Πήρα επίσης μια κουβέρτα από τους Maasai και μικρά δώρα για φίλους. Ελπίζω ότι θα κάνω ξανά το ταξίδι μαζί τους κάποια μέρα!

Zebra close-up
Magdalene's family and guides
Η οικογένεια της Μαγδαληνής και οι ξεναγοί

Θα συνιστούσες την Τανζανία ως ασφαλή προορισμό για τους αναγνώστες μας;

Σίγουρα ΝΑΙ! Δεν θέλω να υπερβάλω αλλά ήταν ίσως το καλύτερο ταξίδι της ζωής μου μέχρι στιγμής και έχω ταξιδέψει αρκετά!

A balloon flying over migrating animals
Ένα αερόστατο πετά πάνω από ζώα που μεταναστεύουν

Σας άρεσε το άρθρο μας; Κάντε το pin!

Tanzania by Truevoyagers
Σαφάρι στην Τανζανία από τους Truevoyagers

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τη Μαγδαληνή Όρρου για τη βοήθειά της στη δημιουργία αυτού του άρθρου, για τις απαντήσεις της στις ερωτήσεις μας αλλά και για όλες αυτές τις εκπληκτικές φωτογραφίες!

Έχετε πάει στην Τανζανία, το πάρκο Serengeti ή τον κρατήρα Ngorongoro; Μοιραστείτε μαζί μας την εμπειρία σας σχολιάζοντας παρακάτω!