Λίμνη της Γενεύης: Ανακαλύπτοντας την Ελβετική πλευρά

Αφού επισκεφθήκαμε τη γαλλική πλευρά γύρω από τη λίμνη της Γενεύης (δείτε το πρώτο μέρος της διαδρομής μας εδώ), ήμασταν έτοιμοι να ανακαλύψουμε τα βόρεια και ανατολικά τμήματα της λίμνης που ανήκουν στην Ελβετία. Όπως ίσως έχετε μαντέψει, είναι εξίσου όμορφα, με γραφικά χωριά, πόλεις πλούσιες πολιτισμικά αλλά και μαγευτικά τοπία.

Ημέρα 1η: Γύρω από τη λίμνη της Γενεύης – από το Chillon στη Βέρνη

Ξεκινήσαμε για να εξερευνήσουμε το ελβετικό τμήμα της λίμνης της Γενεύης ένα βροχερό πρωινό. Η πρώτη μας στάση ήταν ίσως το πιο διάσημο αξιοθέατο της Ελβετίας και ένα από τα πιο γνωστά κάστρα στην Ευρώπη, το Chateau de Chillon.

Chateau de Chillon, ένα κάστρο στο πιο όμορφο τοπίο

Views from Chateau de Chillon in Switzerland
Chateau de Chillon στην Ελβετία

Αυτό το κάστρο είναι γνωστό για την ειδυλλιακή του τοποθεσία, καθώς βρίσκεται σε ένα νησί μέσα στη λίμνη της Γενεύης! Έχει γίνει επίσης δημοφιλές από τον Λόρδο Βύρωνα, ο οποίος έγραψε το ποίημα "Ο φυλακισμένος του Chillon" (1816) για τον François de Bonivard. Ο Λόρδος, επίσης, έχει σκαλίσει το όνομά του σε έναν τοίχο στο μπουντρούμι του κάστρου.

Το κάστρο είναι σίγουρα ένα αρχιτεκτονικό κόσμημα που απαιτεί την προσοχή σας διότι εκτός από το όμορφο εξωτερικό, προσφέρει ένα πραγματικά ενδιαφέρον εσωτερικό. Μπορείτε να μπείτε περνώντας μια ξύλινη γέφυρα πάνω από μια φυσική τάφρο. Το κτίριο περιλαμβάνει αρκετές αίθουσες και κάθε μία από αυτές αποκαλύπτει ένα μέρος της ιστορίας του κάστρου. Μπορείτε να δείτε τα ρούχα που φορούσαν οι δικαστές της Σαβοΐας, τα όπλα που χρησιμοποιούνταν στη μεσαιωνική εποχή, τα υλικά που χρησιμοποιούνταν στην καθημερινή ζωή ή ακόμα και να μάθετε να γράφετε ημερομηνίες με λατινικούς αριθμούς. Με τόσες πολλές διαδραστικές εκθέσεις, είναι ένα τουριστικό αξιοθέατο ιδανικό για όλη την οικογένεια!

Panorama of Chateau de Chillon and Lake Geneva
Πανοραμική λήψη του Chateau de Chillon και της λίμνης της Γενεύης

Η είσοδος κοστίζει 12,50 ελβετικά φράγκα (CHF) για ενήλικες (~ 11,50 Ευρώ) και ο χώρος στάθμευσης είναι δωρεάν. Το κάστρο βρίσκεται μόλις 4χλμ. μακριά από το Montreux και προσφέρει εκπληκτική θέα στη λίμνη. Αφιερώσαμε 1,5 ώρα επειδή είχαμε ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα, αλλά σίγουρα αξίζει περισσότερο χρόνο!

Η επόμενη μας στάση θα έπρεπε να ήταν το Montreux, αλλά το παρακάμψαμε αφήνοντάς για την επόμενη μέρα καθώς η βροχή γινόταν όλο και πιο δυνατή και έπρεπε να βιαστούμε για να επισκεφτούμε τη Λωζάνη.

Λωζάνη, Ολυμπιακή πρωτεύουσα και ζωντανή φοιτητούπολη

Inside Lausanne's Cathedral
Μέσα στον Καθρεδρικό ναό της Λωζάνης

Η επίσκεψή μας στη Λωζάνη ήταν γεμάτη εκπλήξεις. Η καταιγίδα πάνω από την πόλη μας οδήγησε στον Καθεδρικό Ναό της Λωζάνης για ένα στεγνό διάλειμμα. Στην καρδιά της παλιάς πόλης, ο μεγαλοπρεπής καθεδρικός ναός της Λωζάνης έχει θέα ολη την πόλη. Προσελκύοντας περισσότερους από 400.000 επισκέπτες κάθε χρόνο, θεωρείται ένα από τα ωραιότερα γοτθικά μνημεία τέχνης στην Ευρώπη.

Ξεκινώντας από τον καθεδρικό ναό, τα σκαλιά του Escaliers du Marché, μια σύντομη αλλά κάπως απότομη διαδρομή, θα σας οδηγήσουν στην πλατεία Place de la Palud, την κεντρική πλατεία της παλιάς πόλης. Από εκεί, μπορείτε να χαθείτε στα μικρά σοκάκια, να ψωνίσετε αναμνηστικά ή να πιείτε ζεστή σοκολάτα σε κάποιο από τα γύρω καφέ.

Lausanne's cathedral on the outside
Ο καθεδρικός της Λωζάνης

Σε απόσταση πέντε λεπτών από την πλατεία, θα βρείτε το Quartier du Flon, το κύριο πεζοδρομημένο κομμάτι της πόλης, συνολικής επιφάνειας 55.000 τετραγωνικών μέτρων. Η περιοχή προσφέρει πολλές ευκαιρίες για ψώνια καθώς επίσης και για ψυχαγωγία: από μπουτίκ και εστιατόρια μέχρι γκαλερί τέχνης και χώρους αναψυχής.  Το βράδυ, το Quartier du Flon, συναρπάζει τον επισκέπτη με τους ήχους των μπαρ και των κλαμπ. Απολαύσαμε πραγματικά την αρχιτεκτονική της περιοχής αλλά και τα γκράφιτι που δημιουργούν έναν ενδιαφέροντα συνδυασμό παραδοσιακού αλλά και σύγχρονου ρυθμού.

The Flon in Lausanne
The Flon στη Λωζάνη

Λόγω των βροχοπτώσεων δεν μπορούσαμε να τραβήξουμε όσες φωτογραφίες θα θέλαμε, ούτε να απολαύσουμε την ατμόσφαιρα της πόλης. Η φωτεινή εξαίρεση ήταν το γεγονός ότι κατά τη συγκεκριμένη ημέρα της επίσκεψής μας πραγματοποιήθηκε το καρναβάλι της Λωζάννης, με τους μουσικούς να παίζουν και ταυτόχρονα να χορεύουν στη βροχή, κάτι που πραγματικά μας ενθουσίασε!

Lausanne's carnival under the rain
Το καρναβάλι της Λωζάνης υπό βροχή

Αφήνοντας πίσω μας την παλιά πόλη, κατευθυνθήκαμε προς το Ouchy, το τμήμα της πόλης δίπλα στη λίμνη της Γενεύης, όπου βρίσκεται το Μουσείο των Ολυμπιακών Αγώνων. Αυτό το εκπληκτικό διαδραστικό μουσείο σας προσκαλεί να εξερευνήσετε την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων. Το μουσείο έκλεινε στις 6 μ.μ. και χάσαμε την ευκαιρία να το επισκεφθούμε καθώς ήταν ήδη αργά. Υποσχεθήκαμε όμως ότι θα το επισκεφθούμε σίγουρα την επόμενη φορά!

Βέρνη, η ανεξερεύνητη πρωτεύουσα της Ελβετίας

Strolling around Bern on a rainy day
Κάνοντας βόλτα στη Βέρνη μια βροχερή μέρα

Με λίγες μόνο ώρες μέχρι να βραδιάσει να απομένουν και τη βροχή να συνεχίζει αμείλικτη, μπορούσες να διακρίνεις την προφανή απογοήτευση στα πρόσωπά μας. Ωστόσο, αποφασίσαμε ότι θα οδηγούσαμε μέχρι τη Βέρνη με σκοπό να απολαύσουμε το δείπνο μας στην πρωτεύουσα της Ελβετίας!

Μετά από μια ώρα οδήγησης με το αυτοκίνητο, φτάσαμε στην παλιά πόλη της Βέρνης και μείναμε εντυπωσιασμένοι από την ομορφιά της. Ο γοτθικός καθεδρικός ναός (Münster), το κτίριο του Κοινοβουλίου, ο Πύργος των Φυλακών (Käfigturm) και ο διάσημος Πύργος Ρολόι (Zytglogge) σας πάνε πίσω στο χρόνο και σας καταπλήσσουν. Το καλύτερο όμως στη Βέρνη ήταν ότι η παλιά πόλη διαθέτει 6 χιλιόμετρα από γραφικές στοές που προσφέρουν καταφύγιο στους επισκέπτες προστατεύοντάς τους από τη βροχή!

Bird-eye views of Bern
Θέα στην πόλη της Βέρνης

H παλιά πόλη της Βέρνης περικλείεται από τον ποταμό Aare. Η θέα στο ποτάμι ήταν απίστευτη ακόμη και κατά τη διάρκεια μιας μέρας με ομίχλη! Πάρτε το τελεφερίκ που οδηγεί στη γειτονιά Marzili αν θέλετε να τραβήξετε περισσότερες φωτογραφίες από ψηλά.

Για δείπνο, επιλέξαμε raclette (ένα ελβετικό πιάτο με βάση το τυρί από γάλα αγελάδας), fondue και rosti μανιταριών!

Enjoying architecture and modern art at the Swiss capital
Θαυμάζοντας την αρχιτεκτονική και τη μοντέρνα τέχνη στην Ελβετική πρωτεύουσα

Η επίσκεψη στην πρωτεύουσα της Ελβετίας τελικά άξιζε έστω και για λίγες ώρες. Εδώ πρέπει να πούμε ότι η Βέρνη ήταν ίσως το πιο αγαπημένο μας μέρος στο ταξίδι. Την επόμενη φορά θα συμπεριλάβουμε στην επίσκεψή μας και το περίφημο πάρκο αρκούδων της Βέρνης!

Ημέρα 2: Γύρω από τη λίμνη της Γενεύης - από το Montreux μέχρι το αεροδρόμιο της Γενεύης

Αφού περάσαμε τη νύχτα στο Montreux, ξυπνήσαμε με μια όμορφη θέα να μας περιμένει στο μπαλκόνι μας. Μπορούσαμε να δούμε τις Άλπεις που καλύπτονταν από το χιόνι, σίγουρα μία εικόνα που δεν είχαμε σκεφτεί ότι θα βλέπαμε το Μάιο.

Views of Montreux and Vevey around lake Geneva
Θέα στο Montreux και Vevey γύρω από τη λίμνη της Γενεύης

Montreux και Vevey, δύο ελβετικά διαμάντια

Το Montreux είναι το ιδανικό μέρος για να απολαύσετε έναν περίπατο δίπλα στη λίμνη. Η μαρίνα της πόλης είναι γεμάτη λουλούδια, γλυπτά, μεσογειακά δέντρα και μεγάλα κτίρια της Belle Époque. Το Montreux φημίζεται για το Φεστιβάλ Jazz που διοργανώνεται για δύο εβδομάδες κάθε Ιούλιο, αλλά και για το χάλκινο άγαλμα του Freddie Mercury που βρίσκεται δίπλα στη λίμνη.

Flowers and statues along Montreux's promenade
Λουλούδια και αγάλματα στη μαρίνα του Μοντρέ

Στο Φεστιβάλ Jazz του Montreux το 1978, ο Freddie Mercury ηχογράφησε το άλμπουμ "Jazz" με τους Queen. Ερωτεύτηκε την πόλη και τη λίμνη της Γενεύης και αποφάσισε να εγκατασταθεί εκεί. "Αν θέλετε ψυχική ηρεμία, έρχεστε στο Montreux" συνήθιζε να λέει.

Μόλις επτά χιλιόμετρα μακριά από το Μοντρέ, βρίσκεται η πόλη Vevey. Τα highlights της επίσκεψής μας ήταν το άγαλμα του Τσάρλι Τσάπλιν και το Alimentarium, ένα ίδρυμα της Nestlé που παρουσιάζει διάφορες πτυχές της διατροφής του ανθρώπου με έναν συναρπαστικό και διαδραστικό τρόπο.

Charlie Chaplin and the Fork at Vevey
Ο Charlie Chaplin και το Πιρούνι στο Vevey

Ακριβώς απέναντι από το Alimentarium και μέσα στη λίμνη, θα δείτε ένα πιρούνι ύψους 8 μέτρων και πλάτους 1,3 μέτρων. Έχει καταχωρηθεί στο Guinness World Records από το 2014 ως το ψηλότερο πιρούνι στον κόσμο και είναι το έμβλημα του Vevey. Το "La Fourchette" (το Πιρούνι) σχεδιάστηκε από τον Jean-Pierre Zaugg για τον εορτασμό της 10η επετείου του Alimentarium το 1995. Οι επισκέπτες πολύ συχνά σχημάτιζαν ουρές για να βγάλουν μία φωτογραφία με το πιρούνι, καθώς η παρουσία του μέσα στη λίμνη αποτελεί μια πραγματικά σουρεαλιστική και μοναδική σκηνή!

Lavaux Vineyard Terraces, το ιδιαίτερο μνημείο της UNESCO

Lavaux vineyards along Lake Geneva
Lavaux vineyards στη λίμνη της Γενεύης

Μετά τις δύο γρήγορες στάσεις μας σε αυτές τις όμορφες πόλεις, πήραμε το δρόμο για το αεροδρόμιο της Γενεύης ακολουθώντας το βορειοανατολικό τμήμα της λίμνης. Πρόκειται για μια γραφική διαδρομή, συμπεριλαμβανομένων των Lavaux Vineyard Terraces, που εκτείνονται για 30 χλμ κατά μήκος των βόρειων ακτών της λίμνης της Γενεύης από το Chateau de Chillon στα προάστια της Λωζάνης. Οι αμπελώνες είναι καταχωρημένοι ως μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO και αποτελούνται από 830 εκτάρια ανοιχτού αμπελώνα ο οποίος ανάγεται στον 11ο αιώνα.

Εάν ο καιρός είναι καλός, σίγουρα θα σας συνιστούσαμε να περπατήσετε μέσα από τους αμπελώνες στα σηματοδοτημένα μονοπάτια που προσφέρουν εκπληκτική θέα στη λίμνη της Γενεύης και τις Άλπεις. Και φυσικά, θα πρέπει να απολαύσετε και μια εμπειρία γευσιγνωσίας κρασιού!

The Alps and more picturesque views around lake Geneva
Οι Άλπεις και μερικές γραφικές λήψεις της λίμνης της Γενεύης

Καθώς το ταξίδι μας έφτανε στο τέλος του και έπρεπε να προλάβουμε την πτήση μας, συνεχίσαμε τη διαδρομή μας οδηγώντας μέσα από πολλά άλλα μικρά γραφικά χωριά, μη χάνοντας την ευκαιρία να αποθανατίσουμε το τοπίο από το αυτοκίνητο. Ευχόμαστε να είχαμε περισσότερο χρόνο για να ανακαλύψουμε και άλλα μέρη αλλά υποσχεθήκαμε στους ευατούς μας ότι θα επιστρέψουμε για να εξερευνήσουμε ακόμα περισσότερο τη λίμνη της Γενεύης και τις ομορφιές της!

Scenic landscape in Swiss countryside
Γραφικό τοπίο στην Ελβετική εξοχή

Δεν πιστεύετε λοιπόν ότι αυτός ο προορισμός αξίζει να τον επισκεφθείτε; Μοιραστείτε μαζί μας την εμπειρία σας και τη γνώμη σας σχετικά με τη λίμνη της Γενεύης ή της Ελβετίας γενικότερα!

Αν σας άρεσε το άρθρο μας, κάντε το pin!

What to see around Lake Geneva part II by Truevoyagers
Τι να δείτε γύρω από τη λίμνη της Γενεύης, μέρος ΙΙ από τους Truevoyagers

*Όλες οι φωτογραφίες ανήκουν στους Truevoyagers.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΜΑΣ

Πασχάλης & Ευθύμης: Μοιραζόμαστε τις εμπειρίες μας από τις αποδράσεις μας στις 5 ηπείρους και σας δίνουμε συμβουλές για ένα άνετο και ξέγνοιαστο ταξίδι!